24 H CENTRALA DE URGENȚĂ

Întrebări frecvente

Achiziţionarea unei poliţe de asigurare
Acoperire
Poliţa
În caz de daună
Achiziţionarea unei poliţe de asigurare

Cât este prima de asigurare?

Mondial Assistance oferă atât pachete individuale, cât şi pachete pentru familie.
Prima de asigurare este calculată pe baza următoarelor componente:
- Preţul călătoriei
- Durata călătoriei
- Destinaţia
- Tariful (Individual sau Familie)

Cum pot achiziţiona o poliţă de asigurare?

Aveţi posibilitatea achiziţionării unei asigurări de călătorie online, prin plata cu o carte de credit (Visa, MasterCard, Diners Club, American Express). Trebuie doar să urmaţi paşii descrişi în procesul de achiziţionare online. Pentru alte modalităţi de plată, vă rugăm să ne contactaţi la office.ro@mondial-assistance.at sau +40 21 312 22 36

Cum pot şti dacă tranzacţia online este sigură?

Mondial Assistance garantează securitatea şi confidenţialitatea datelor furnizate de dumneavoastră atunci când utilizaţi acest site, oferindu-vă o procedură de securitate concepută la nivel global şi servicii perfecte de calitate. Noi folosim un portal de plată securizat direct cu banca. Nu vizualizăm, înregistrăm sau stocăm datele furnizate de dumneavoastră.

Mai multe detalii găsiţi pe site-ul nostru la capitolul securitatea datelor furnizate.

Acoperire

Ce se întâmplă dacă mă răzgândesc în privinţa achiziţionării poliţei de asigurare?

În cazul în care acoperirea poliţei nu satisface cerinţele dumneavoastră, vă rugăm să ne anunţaţi în termen de 14 zile de la primirea documentelor pentru o rambursare a primei dumneavoastră.
Contactaţi-ne prin telefon: 00 40 21 312 22 36, 0040 21 312 22 38, e-mail: office.ro@mondial-assistance.at

Pot achiziţiona o asigurare de călătorie Mondial Assistance, dacă nu sunt cetăţean român?

În principiu, orice persoană, care are domiciliul în România, Elveţia sau în orice alt stat al Uniunii Europene de cel puţin 6 luni, poate încheia o asigurare de călătorie de la Mondial Assistance.

Are vreo importanţă unde închei asigurarea de călătorie?

Nu este important unde vă încheiaţi asigurarea de călătorie. Asigurarea poate fi achiziţionată independent de pachetul de călătorie.

Mondial Assistance oferă şi asigurarea anuală?

La Mondial Assistance aveţi posibilitatea cumpărării unei asigurări de călătorie anuală, care include un număr nelimitat de călătorii, cu o durată maximă de 42 de zile pe călătorie.

Există limită de vârstă la încheierea unei poliţe de asigurare?

La Mondial Assistance NU EXISTĂ LIMITĂ DE VÂRSTĂ.

Când începe şi când se termină protecţia prin asigurare?

Asigurarea de călătorie (fără stornare) depinde de datele dvs de călătorie, aceasta intrând în vigoare la data începerii călătoriei şi terminând cu data de întoarcere din călătorie. Asigurarea de călătorie trebuie încheiată până cel târziu cu o zi înainte de începerea călătoriei.

Dacă aveţi inclusă şi o asigurare storno, atunci sunt valabile următoarele condiţii: Încheierea asigurării şi plata primei pentru pachetele de asigurări cu protecţia stornării trebuie să se efectueze în ziua rezervării călătoriei. În cazul în care încheierea asigurării se face mai târziu, vor fi asigurate numai acele evenimente, care au loc începând cu a 10-a zi după încheierea asigurării (excepţii: accident, deces, eveniment elementar). Dacă încheierea asigurării are loc intr-un interval de timp mai scurt de 31 zile înaintea călătoriei, protecţia de stornare va fi acordată numai dacă încheierea asigurării şi rezervarea călătoriei se vor face concomitent. Începând cu 30 zile înainte de începerea călătoriei, asigurarea cu protecţia de stornare nu mai poate fi încheiată ulterior.

Care este durata maximă a asigurării de călătorie?

Produsul anual poate fi încheiat pentru o perioada de 365 de zile, cu o durata maximă a unei călătorii de 42 de zile.

Dacă mă întorc mai devreme din călătorie, primesc vreo rambursare?

Dacă încheiaţi o poliţă de asigurare valabilă 90 de zile şi vă întoarceţi din călătorie peste 60 de zile, poliţa de asigurare nu mai este valabilă, iar în acest caz sunteţi obligaţi să vă încheiaţi o nouă poliţă de asigurare pentru următoarea călătorie.

Există şi excluderi în asigurările de călătorie?

Pentru fiecare poliţă de asigurare sunt valabile excluderile conform condiţiilor generale de asigurare (CGA).

Sunt bolile preexistente (de ex. astm) un eveniment asigurat în asigurările de stornare?

Bolile preexistente nu pot constitui un motiv de anulare a călătoriei.

Sunt banii numerar asiguraţi?

Pierderea numerarului nu este asigurată. 

Poliţa

Cum intru în posesia documentelor de aigurare?

Mondial Assistance va trimite poliţa de asigurare prin e-mail. În momentul încheierii asigurării, veţi primi un e-mail de confirmare cu toate datele necesare

Pot încheia o poliţă de asigurare, după începerea călătoriei?

Încheierea unei poliţe de asigurare după începerea călătoriei nu este posibilă.

Pe cine pot contacta în legătură cu detalii privind poliţa mea de asigurare?

Ne puteţi contacta telefonic la nr. +40 21 312 22 36 sau prin e-mail la office.ro@mondial-assistance.at, de luni până vineri, între orele 9:00-17:00

În caz de daună

Care este comportamentul meu în caz de daună?

În cazul producerii unei daune în timpul călătoriei, care nu reprezintă un caz urgent, vă rugăm să procedaţi după cum urmează:

1. Citiţi cu atenţie Condiţiile Generale de Asigurare şi comportamentul în cazul daunelor
2. Raportaţi cazul de daună cât mai repede posibil în scris, după întoarcerea din călătorie (de preferinţă prin e-mail la office.ro@mondial-asssitance.at)
3. Documentele necesare:
- Poliţa de asigurare
- Confirmarea rezervării
- Documentele în original, doveditoare pentru cazul de daună (de ex. certificatul medical)
4. Informaţii suplimentare necesare:
- Datele bancare, împreună cu adresa şi numele titularului de cont
- Informaţii cu privire la asigurări suplimentare (de ex. Cardul de Credit, Asigurarea socială etc) 

Care este comportamentul în caz de urgenţă medicală la destinaţia de vacanţă?

În caz de urgenţă medicală, trebuie să ne contactaţi personal sau prin intermediul unei alte persoane cu privire la situaţia dumneavoastră, pentru a putea prelua costurile aferente, incluse în asigurarea dumneavoastră medicală. Trebuie, de asemenea, să ne comunicaţi numărul de poliţă, locul unde vă aflaţi, datele de contact şi ce fel de ajutor solicitaţi. Centrala noastră de urgenţă vă stă la dispoziţie la nr. de tel +40 21 312 22 37 sau e-mail assistance.at@mondial-assistance.at

Pe cine pot contacta în caz de urgenţă?

Centrala noastră de urgenţă, cu program de lucru de 24 de ore, vă stă permanent la dispoziţie la nr. de telefon +40 21 312 22 37, Fax: +40 21 525 03 888 sau prin e-mail la assistance.at@mondial-assistance.at

Date medicale de confidenţialitate

Informaţiile medicale furnizate, care se află în evidenţele noastre (patologie, simptome, tratamente, diagnostice, descrierea bolii etc), sunt strict confidenţiale. Mondial Assistance este o companie înregistrată în protecţia datelor, care este auditată pe plan intern anual şi bianual de către o companie externă. Mondial Assistance semnează o clauză de confidenţialitate cu toţi furnizorii şi solicită, de asemenea, asiguratului permisiunea de a divulga informaţii medicale privind starea sa de sănătate, pentru a putea efectua seviciile de asistenţă.

Trebuie să plătesc serviciile medicale, atunci când sunt în străinatate?

Mondial Assistance garantează plata pentru servicii medicale oriunde în lume. În scopul de a evita plata de către asigurat a unor sume mari pentru servicii medicale, Mondial Assistance activează filiala sa din ţara respectivă pentru efectuarea plăţii în timp util. În cazul în care spitalul nu acceptă garantarea plăţii din partea Mondial Asistance şi-i cere asiguratului să achite plata serviciilor medicale, atunci aceste costuri îi vor fi rambursate asiguratului ulterior.

Am plătit unele servicii medicale, cum îmi vor fi rambursate ulterior?

Dacă aţi efectuat unele plăţi pentru servicii medicale, trebuie informat neaparat asigurătorul, pentru a facilita procedura de rambursare ulterioară. Este de ajuns să ne informaţi telefonic şi să ne trimiteţi documentele de plată prin e-mail.

Starea mea de saănătate necesită repatriere. Cum va fi aceasta organizată?

Mondial Assistance organizează şi preia repatrierea spre domiciliu sau transportul către un spital recomandat de către medicul curant. Pe baza informaţiilor medicale furnizate de către medicul curant şi în condiţiile în care sunteţi apt de a fi transportat, echipa noastră medicală stabileşte modul în care veţi fi repatriat.

Cine ia decizia de repatriere?

Experţii noştri în domeniul medical sunt cei care hotărăsc modul cel mai adecvat de repatriere, prioritară fiind starea medicală a asiguratului.

Medicamentele de care am nevoie, nu sunt disponibile la faţa locului. Mi-ar putea fi trimise din altă parte?

Mondial Assistance poate trimite medicamente oriunde în lume, respectând normele medicale şi vamale internaţionale. Dacă nu aveţi reţeta, atunci putem organiza un consult la faţa locului, pentru a vi se putea prescrie medicamentele necesare.

În ce caz mi se garantează întoarcerea anticipată?

Puteţi beneficia de preluarea costurilor pentru o întoarcere prematură din călătorie în caz de deces, boală gravă sau accident. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să citiţi Condiţiile Generale de Asigurare.

Ce se întâmplă în caz de deces al persoanei asigurate?

Trebuie să ne informaţi cât mai curând posibil, pentru a putea organiza transportul corpului neînsufleţit, de la locul producerii evenimentului până la locul unde va fi înmormântat. Ne vom ocupa de asemenea de procurarea documentelor necesare pentru repatriere.

Pe cine pot contacta pentru a anunţa un caz de daună?

Departamentul nostru de daune vă stă la dispoziţie la office.ro@mondial-assistance.at. În plus, găsiţi pe siteul nostru toate documentele necesare anunţării unui caz de daună online.

Cum pot afla de stadiul în care se află dosarul de daună?

Puteţi trimite un e-mail la office.ro@mondial-assistance.at. Toţi asiguraţii care au depuse dosare de daună online, pot verifica stadiul în care se află acesta.

Pot depune dosarul de daună, chiar dacă nu am chitanţe pentru toate bunurile deţinute?

Da, este posibil să depuneţi formularul de daună chiar şi în acest caz. Trebuie însă să ţineţi cont de faptul că trebuie să dovediţi într-un fel faptul ca aţi deţinut acele bunuri (fotografii împreună cu certificate de garanţie, manuale de instrucţiuni, extras de cont etc).

După depunerea dosarului de daună, care este perioada maximă de rezolvare a acestuia?

Durata maximă de rezolvare a unui caz de daună este de 4 săptămâni de la primirea documentelor finale.

Ce înseamnă "franşiză"?

Partea din valoarea daunei stabilită ca suma fixă ori procent din suma asigurată, suportată de asigurat pentru fiecare eveniment. Franşiza se stabileşte şi se consemnează în contractul de asigurare.

Cum pot reţine toate aceste date de contact?

Este foarte simplu. Toate datele de contact importante le găsiţi pe poliţa dvs de asigurare sau pe siteul nostru la rubrica "Contact".

© Allianz Worldwide Partners 2017 - All Rights Reserved

Mondial Assistance Group se mândreşte cu faptul că oferă asiguraţilor săi şi familiilor acestora soluţii de asistenţă şi asigurare de călătorie specifice necesităţilor acestora.

Adresa de corespondenţă: Calea Floreasca nr. 169, sector 1, Bucureşti, România, Telefon/Fax: +40 21 312 22 36, +40 21 312 22 38 , office.ro@mondial-assistance.at.

AWP P&C S.A (Filiala pentru Austria) este o filială a AWP P&C S.A. cu sediul în Franţa, 93400 Saint-Ouen, Rue Dora Maar 7, Număr de înregistrare al firmei 519490080 R.C.S. Paris.