Bine ati venit in sectiunea Intrebari frecvente privind asigurarile de calatorie Mondial Assistance!
Aici va oferim informatii esentiale despre asigurarea de calatorie. Mai jos, veti gasi raspunsuri la cele mai frecvente intrebari, de la acoperirile asigurarii de calatorie pana la procesul de solicitare a despagubirilor.
Asigurarile noastre de calatorie includ protectie pentru imbolnavirile cauzate de epidemii si pandemii
Oferim protectie suplimentara pentru calatorii, inclusiv in cazul anularii calatoriei, daca apare o imbolnavire sau carantina. In acest fel, dam posibilitatea sa rezervati calatoria fara griji si sa o anulati in caz de urgenta, chiar si in perioadele de pandemie.
Asigurarea de calatorie exista pentru a va proteja de anumite riscuri si pierderi financiare care pot aparea in timpul calatoriei dumneavoastra. Acoperirile de anulare si intrerupere a calatoriei va ofera protectie privind rambursarea costurilor de calatorie nerambursabile si a celor platite in avans (pana la valoarea limitelor politei dumneavoastra), pe care le-ati putea pierde in cazul in care calatoria dumneavoastra este anulata sau intrerupta dintr-un eveniment asigurat. In functie de asigurarea de calatorie pe care o achizitionati, puteti beneficia, de asemenea, de asistenta cruciala in cazul unei urgente medicale, de rambursarea pierderilor cauzate de o intarziere ce poate surveni pe parcursul unei calatorii asigurate, de pierderea, deteriorarea sau intarzierea bagajelor si va poate ajuta si in cazul altor evenimente (detaliate in Termeni si conditii).
Costurile nerambursabile pot include depozitele/platile pentru calatorie, efectuate in avans, pentru serviciile achizitionate, care ar fi pierdute daca ar trebui sa anulati calatoria inainte de plecare din cauza unui eveniment asigurat.
Aceasta polita de asigurare de calatorie este conceputa pentru dumneavoastra, daca sunteti o persoana fizica, rezidenta in Romania, care rezerva unul sau mai multe servicii turistice pentru a calatori catre orice destinatie (cu exceptia destinatiilor excluse de polita de asigurare) si daca doriti sa fiti protejat in cazul aparitiei unor potentiale evenimente neprevazute, independente de vointa dumneavoastra, care ar putea avea loc inainte sau in timpul calatoriei.
Aceasta polita de asigurare nu este potrivita pentru dumneavoastra daca:
participati la anumite activitati sportive extreme sau competitii sportive in timpul calatoriei dumneavoastra;
doriti sa acoperiti mai multe calatorii in rezervate in decursul unui an;
calatoria dumneavoastra a inceput deja;
calatoria dumneavoastra are loc intr-o tara exclusa de polita de asigurare;
sunteti deja acoperit de o alta polita de asigurare care include aceeasi acoperire.
In functie de asigurarea de calatorie pe care o achizitionati, polita dumneavoastra poate oferi acoperiri pentru o serie de evenimente care pot aparea inainte sau in timpul calatoriei. Asigurarea poate include urmatoarele acoperiri:
Nota: Nu toate politele includ beneficiile enumerate aici. Va rugam sa consultati Termenii si conditiile aferente fiecarui produs de asigurare.
Polita de asigurare de calatorie acopera numai persoanele care sunt mentionate in polita de asigurare. Membrii familiei si/sau insotitorii de calatorie nu sunt acoperiti decat daca sunt mentionati in polita de asigurare.
Puteti transmite o cerere de anulare a politei de asigurare prin intermediul www.my-assistance.com sau pe e-mail la [email protected]. Rambursarea primei de asigurare este posibila numai daca solicitarea de anulare este transmisa in perioada de retragere mentionata in documentul "Conditii de asigurare", cu conditia sa nu fi fost depusa nicio cerere de rambursare si sa nu fi inceput calatoria.
Numarul politei de asigurare va este furnizat in e-mailul de confirmare sau, de asemenea, in polita de asigurare pe care ati primit-o dupa ce ati cumparat asigurarea.
Va rugam sa consultati documentul "Termenii si conditiile" politei dumneavoastra de asigurare de calatorie, atasat in e-mailul de confirmare. Veti regasi aici toate detaliile politei dumneavoastra, inclusiv Rezumatul acoperirilor si limitele acestora, evenimentele asigurate si excluderile.
Intrebari specifice despre acoperiri
Nu, asigurarea de calatorie nu va ofera acoperire pentru situatia in care va razganditi privind plecarea in calatorie.
Nu, asigurarea de calatorie nu acopera anularea rezervarii de catre hotel sau de catre orice alt furnizor de servicii de calatorie. Numai anularea rezervarii de catre dumneavoastra ca urmare a aparitiei unui eveniment asigurat este eligibila pentru rambursare conform asigurarii dumneavoastra de calatorie. Pentru a obtine o rambursare in cazul anularii rezervarii de catre hotel sau orice alt furnizor de servicii de calatorie, va recomandam sa contactati direct serviciul clienti al hotelului sau al furnizorului de servicii de calatorie.
Eligibilitatea pentru rambursarea costurilor in cazul anularii calatoriei din cauza unei afectiuni medicale preexistente depinde de stadiul afectiunii in momentul achizitionarii asigurarii de calatorie si daca aceasta s-a agravat inainte de calatorie. Pentru detalii complete, consultati Termenii si conditiile de asigurare sau contactati telefonic colegii din call-center.
Da, daca pierdeti zborul din cauza unei intarzieri cauzate de un transportator de calatorie (cum ar fi o companie aeriana) sau a unui mijloc de transport public local, sunteti eligibil pentru rambursarea cheltuielilor suplimentare.
Pentru a vedea lista completa a evenimentelor acoperite, consultati documentul "Termenii si conditiile de asigurare".
Nu, asigurarea nu permite rambursarea in cazul in care pierdeti zborul ca urmare a unei intarzieri ce vi se datoreaza.
In cazul in care zborul dumneavoastra intarzie, puteti beneficia de rambursarea cheltuielilor de cazare, transport si masa pe durata intarzierii. Pentru a afla care este intarzierea minima necesara pentru a fi eligibil pentru rambursare, va rugam sa consultati documentul "Termenii si conditiile de asigurare".
Aceasta acoperire este complementara solutiilor propuse de compania aeriana.
Daca bagajul dumneavoastra este pierdut, deteriorat sau furat in timpul calatoriei, vi se va rambursa costul reparatiei sau inlocuirii acestuia. Puteti vizualiza conditiile si excluderile detaliate in Termenii si conditiile de asigurare.
In cazul in care compania aeriana intarzie sau va pierde bagajele, va vom rambursa cheltuielile suportate pentru achizitionarea de articole esentiale necesare, pana la livrarea bagajelor. Pentru a afla care este intarzierea minima pentru a fi eligibil pentru rambursare, va rugam sa consultati Termenii si conditiile de asigurare.
Aceasta acoperire este complementara solutiilor propuse de compania aeriana.
Acoperirea medicala de urgenta va permite sa:
fiti despagubit pentru cheltuielile medicale de urgenta neprevazute pe care le puteti suporta in timpul calatoriei dumneavoastra in strainatate, cum ar fi o vizita la un medic local in cazul unei probleme de sanatate minore (gastroenterita, durere in gat...), teste medicale si/sau medicamente prescrise de un medic local (analize de sange, examene radiologice...), cheltuieli stomatologice de urgenta (de exemplu, in cazul unei dureri de dinti severe).
beneficiati de plata cheltuielilor de spitalizare, daca trebuie sa fiti internat intr-un spital ca pacient, in cazul unui accident sau al unei probleme grave de sanatate (costuri de spitalizare, interventii chirurgicale, examene...).
beneficiati de plata transportului medical necesar pana la cel mai apropiat spital sau unitate adecvata, precum si de repatrierea medicala la domiciliu ca urmare a unei imbolnaviri sau accidentari acoperite.
Toate deciziile privind repatrierea dumneavoastra trebuie luate de catre personalul medical. Daca va imbolnaviti sau va raniti grav, dumneavoastra sau o persoana delegata de dumneavoastra trebuie sa ne contactati / sa ne contacteze (serviciul de asistenta medicala al Mondial Assistance), iar noi vom prelua toate aranjamentele de transport.
Va rugam sa aveti in vedere ca:
o entorsa sau o raceala nu vor fi suficiente pentru a justifica evacuarea medicala sau repatrierea;
transportul va fi posibil numai daca starea dumneavoastra este stabila si/sau daca sunteti transportabil.
Serviciul de asistenta medicala este disponibil 24h/7, tel: +40 21 312 22 37. De asemenea, ne puteti contacta la [email protected].
Da, exista excluderi in politele de asigurare de calatorie. Acestea sunt situatii sau circumstante specifice in care nu se aplica acoperirea asigurarii. Unele excluderi comune pot include activitati cu risc ridicat, cum ar fi sporturile extreme, acte de razboi sau terorism. Lista excluderilor generale si a excluderilor specifice fiecarei acoperiri este disponibila in Termenii si conditiile asigurarii.
Depuneti o cerere de rambursare
Cea mai rapida si mai usoara modalitate de a depune o cerere de rambursare este sa vizitati site-ul web la www.my-assistance.com. Pentru a initia depunerea cererii de rambursare, veti avea nevoie de adresa dumneavoastra de e-mail sau de numarul politei, precum si de data plecarii sau de data achizitionarii politei. De asemenea, ne puteti contacta la email: [email protected], tel: +40 312 295 038.
Este necesar sa ne transmiteti documentatia necesara care sa sustina cererea dumneavoastra, pentru a putea examina cererea. Dupa ce ati trimis cererea de rambursare, veti primi un e-mail de confirmare.
Puteti verifica rapid statusul cererii dumneavoastra online la www.my-assistance.com.
Numarul politei de asigurare va este furnizat in e-mailul de confirmare sau, de asemenea, in polita de asigurare pe care ati primit-o dupa ce ati cumparat asigurarea.
Documentele justificative sunt necesare pentru verificarea cererii dumneavoastra de rambursare si pentru a incepe procesul de evaluare. Documentele necesare depind de tipul de cerere si de eveniment. Documente justificative pot fi: chitante, comunicari si facturi de la furnizorii dumneavoastra de servicii de calatorie, fise medicale, rapoarte de politie, fotografii etc.
Unele dintre cele mai frecvent intalnite motive de refuz al cererilor de rambursare sunt:
evenimentul cererii dumneavoastra de rambursare nu indeplineste cerintele prevazute in polita;
evenimentul cererii de rambursare este enumerat la rubrica "Excluderi generale" din polita.
Este important sa cititi Termenii si conditiile de asigurare inainte de a calatori sau de a inainta o cerere de rambursare pentru a intelege ce este si ce nu este acoperit.